|
Rozbrykane dźwięki – zajęcia z rytmiki. Dzieci będą
rozwijać zdolności motoryczne, doskonalić różne formy ruchu przy muzyce. Będą
się one odbywać dla 2 grup 10 osobowych po 1godz. tygodniowo dla każdej. Czerwiec 2011r.
Dzieci powtarzały poznane piosenki i zabawy ruchowe. Słuchały i uczyły się piosenek o tematyce wakacyjnej. Wykonywały ćwiczenia orientacyjne i organizacyjne połączone z wyrabianiem poczucia przestrzennego oraz ćwiczenia słuchowe. Nauczyły się piosenki „Ojciec Wirgiliusz”. Maj 2011r. Dzieci uczyły się piosenki „Witajcie w naszej bajce”, bawiły w zabawy: „Wycieczka na łąkę”, „W krainie baśni” , „Pada deszczyk” z akompaniamentem instrumentów perkusyjnych i piosenek. Rozróżniały dźwięki wysokie i niskie. Kwiecień 2011r. Podczas zajęć wyrabiano sprawność słuchową, rozróżniano melodię smutną i wesołą. Dzieci uczyły się prostego układu tanecznego i poznały piosenkę „Krakowiak wiosenny”. Bawiły się w zabawy rytmiczne: „Mam łódkę niewielką”, „ Sygnały uliczne”, „Głowa, ramiona”. Nauczyły się też piosenki „Moja mama jest najlepsza”. Marzec 2011r. Dzieci bawiły się w zabawy: „Żabki i bociany”, „Kotek”. Prezentowały grę na instrumentach: bębenek i kołatka. Bawiły się w zabawę „Samochody – czerwone światło – stój!, zielone światło – idź!” Dzieci bawiły się z piosenką „Wiosna już”, uczyły się piosenki „Jestem ogrodniczka” Rozróżniały melodię smutną i wesołą i bawiły się z akompaniamentem instrumentów perkusyjnych. Luty 2011r. Dzieci uczyły się kroku krakowiaka – cwału bocznego. Bawiły się w zabawę muzyczno- ruchową „Bal lalek”. Improwizowały do utworów muzyki poważnej. Nauczyły się piosenki „Wiosna już”. Dzieci uczyły się cwału bocznego w kole wiązanym, w wolnym tempie bez odrywania nóg. Ćwiczyły stopy chodząc na palcach i na piętach. Witały wiosnę słuchając muzycznego wiersza „W marcu jak w garncu”. Uczyły się śpiewać. Styczeń 2011r. Dzieci poznały muzykę do marszu i do biegu. Nauczyły się piosenki „Zima, zima”. Śpiewały też piosenki o tematyce zimowej. Rozpoznawały dźwięki wysokie i niskie. Dzieci odróżniały 3 rodzaje muzyki: „do biegania”, „do maszerowania”, „do spania”. Maszerowały do muzyki ze zmianą kierunku na sygnał słowny. Bawiły się przy muzyce w samochody, pociągi i małpki. Grudzień 2010r. Dzieci z grupy 3,4-latków poznały zabawę na przerwę w muzyce
„Martwe figurki”. Rozpoznawały dźwięki wydawane przez różne przedmioty znane
dzieciom. Bawiły się też w samochody i samoloty przy nagraniach z płyt CD.
Próbowały wykonywać podskoki. Dzieci z grupy 5-latków rozpoznawały dźwięki z otoczenia – rozwiązywały zagadki słuchowe. Poznały pauzę – jako ciszę w muzyce. Nauczyły się też kolędy „Przybieżeli do Betlejem” oraz akompaniamentu do niej. Listopad 2010r. Dzieci z grupy 3,4-latków uczyły się piosenki „Poszła Ola na spacerek”, bawiły się z piosenką, pokazując ruchem treść piosenki. Nauczyły się też kolędy „Przybieżeli do Betlejem” oraz akompaniamentu do niej. Dzieci z grupy 5-latków wykonywały improwizacje
taneczno-rytmiczne do słuchanej muzyki.. Rozpoznawały dźwięki wysokie i niskie.
Nauczyły się piosenki „Magiczna liczba Październik 2010r.
Dzieci z
grupy 3,4-latków bawiły się w zabawy muzyczno - ruchowe: "Pociąg", "deszczyk
pada", "Kotek". Nauczyły się piosenki "krasnoludki"
oraz poznały nowy instrument" bębenek.
Dzieci z
grupy 3,4-latków poznały instrument - tamburino. Chodziły i biegały przy akompaniamencie
ćwierćnut i ósemek. Podczas zabawy "Piłki" uczyły się skakać obunóż w
miejscu. utrwalały kontrastowe pojęcia: cicho - głośno, wysoko - nisko, szybko
- wolno, oraz sygnał zbiórki. Dzieci z grupy 5-latków bawiły się przy muzyce w zabawy sprzyjające poznaniu się i integracji grupy. Nauczyły się piosenki " Daj mi rączkę" i bawiły się przy jej
akompaniamencie. Tworzyły też akompaniament perkusyjny do piosenek. Czerwiec 2010r. Dzieci powtarzały poznane piosenki i zabawy ruchowe. Słuchały
i uczyły się piosenek o tematyce wakacyjnej. Wykonywały ćwiczenia orientacyjne
i organizacyjne połączone z wyrabianiem poczucia przestrzennego oraz ćwiczenia
słuchowe.
Dzieci uczyły się piosenki „Moja mama jest najlepsza”, bawiły
w zabawy: „Głowa, ramiona”, „Sygnały uliczne” , „Mam łódkę niewielką” z
akompaniamentem instrumentów perkusyjnych i piosenek. Rozróżniały melodię
smutną i wesołą, oraz wyrabiały sprawność słuchową. Uczyły się układu
tanecznego z wykorzystaniem cwału bocznego.
Dzieci uczyły się wiosennej piosenki „Jestem ogrodniczka”,
bawiły w zabawy: „Wiosna już”, „Wiosna”, „ Żabki i bocian”, „Kotek”,
„Samochody” z akompaniamentem instrumentów perkusyjnych i piosenek. Rozróżniały
melodię smutną i wesołą, oraz poznały nowe instrumenty: bębenek i kołatkę.
Dzieci
uczyły się cwału bocznego w kole wiązanym, chodziły na palcach i na piętach.
Uczyły się wiosennych piosenek zwracając uwagę na to, by nie śpiewały za głośno
i wyraźnie wymawiały tekst. Bawiły się również w zabawę muzyczno – ruchową „Bal
lalek”.
Dzieci
uczyły się rozróżniać rodzaje muzyki: „do biegania”, „ do maszerowania”, „do
spania”. Maszerowały też wokół sali w rytm muzyki. Nauczyły się również
piosenki pt. „Zima, zima, zima”. Rozpoznawały dźwięki wysokie i niskie.
Podczas
zajęć dzieci uczyły się piosenki pt. „Magiczna liczba 7”. Rozpoznawały także dźwięki
z otoczenia. Zapoznały się z pojęciem pauzy – ciszy w muzyce i bawiły się w
zabawę „Martwe figurki”.
Grudzień 2009r. Doskonała
zabawa panowała podczas improwizacji taneczno – rytmicznych do słuchanej
muzyki. Poznane kolędy, wykonywane z akompaniamentem wprowadziły wszystkich w
świąteczny nastrój. Listopad 2009r. Podczas
zajęć dzieci uczyły się jesiennych piosenek, malowy krajobrazy opisane słowami
piosenek oraz określały, jaki nastrój te piosenki wywołują. Wiele radości
panowało podczas zabaw ruchowych przy poznanych piosenkach oraz podczas nauki
gry na bębenku.
*************************************************************************************** Październik 2009r.
3,4 - latki zapoznały się z nowym instrumentem -
tamburynem oraz sposobami gry na nim. Podejmowały próby poruszania się przy muzyce
- chodzenie i bieganie "w rozsypce" przy akompaniamencie ćwierćnut i ósemek. W zabawie "Piłki" dzieci próbowały skakać obunóż w miejscu. Utrwalały
kontrastowe pojęcia: cicho - głośno, wysoko - nisko, szybko - wolno oraz sygnał oznaczający zbiórkę.
5-latki - dzieci podczas zabawy piosenki "Daj mi akompaniament perkusyjny do znanych piosenek.
Zakupiono 2 szkolne zestawy perkusyjne, odtwarzacz CD oraz płyty z muzyką. |