Jednym z głównych celów zajęć sportowy
prowadzonych w ramach projektu było rozbudzenie zainteresowań różnymi formami
aktywności ruchowej, sportowej, rekreacyjnej, zdrowotnej oraz wyposażenie
ucznia w wiedzę i umiejętności umożliwiające mu aktywne uczestnictwo w tych
formach ruchowych. Zajęcia miały również na celu:
-
podnoszenie sprawności fizycznej
-
propagowanie zdrowego stylu życia,
-
rozwijanie sprawności fizycznej,
-
wdrożenie umiejętności aktywnego spędzania czasu wolnego,
-
rozwijanie zainteresowań i zdolności uczniów.
W
październiku zostały zrealizowane tematy z zakresu techniki piłki siatkowe,
tj.;
A.
Przyjmowanie postawy siatkarskiej wysokiej i niskiej.
B.
Przemieszczanie się po boisku.
1.
Przemieszczanie się po boisku w sposób naturalny:
2.
Przemieszczanie się po boisku w sposób specjalistyczny:
a.
krokiem odstawno- dostawnym:
b.
wypadem:
C.
Odbicia piłki sposobem górnym.
3.
Odbicia piłki sposobem górnym oburącz:
a.
do przodu w wyskoku
b.
odbicia sytuacyjne ( krawędziami dłoni, otwartymi dłońmi )
4.
Odbicia piłki sposobem górnym jednorącz:
a.
"kiwnięcie" , piąstkowanie, odbicie palcami
D. Odbicia piłki
sposobem dolnym.
5.
Odbicia piłki sposobem dolnym oburącz:
a.
przyjęcie zagrywki
b.
w ułożeniu bocznym ramion
c.
do tyłu
E. Odbicia piłki
sposobem dolnym jednorącz.
Uczennice chętnie brały udział w zajęciach, w pełni
wykorzystując powierzony im czas na doskonalenie i rozwijanie swoich
umiejętności ruchowych. Stopień trudności podawanych ćwiczeń dostosowany był do
poziomu umiejętności i sprawności każdej z uczestniczek. Dziewczęta miały
możliwość wykazania się swoimi umiejętnościami organizatorskimi i inicjatywą w
trakcie zajęć. Rozwijały swe umiejętności współdziałania w zespole,
podporządkowania własnych ambicji celom grupy oraz ponoszenia odpowiedzialności
za działania własne i innych.
Na uwagę zasługuje fakt, że zajęcia okazały się dla
dziewcząt na tyle atrakcyjne, iż liczba chętnych biorących udział w zajęciach
stale się zwiększa. W listopadzie w zajęciach brały udział 24 uczennice.
Uczennice w pełni wykorzystały powierzony im czas na
doskonalenie i rozwijanie swoich umiejętności ruchowych. Stopień trudności
podawanych ćwiczeń dostosowany był do poziomu umiejętności i sprawności każdej
z uczestniczek. Dziewczęta rozwijały swe umiejętności
współdziałania w zespole, podporządkowania własnych ambicji celom grupy oraz
ponoszenia odpowiedzialności za działania własne i innych.
|