Zajęcia sportowe
PAJACYKI
odbywały się w środy o godz. 10.30 oraz w czwartki o godz. 10.00 w :
- oddziale 0a
- oddziale 0b
- grupie 3 i 4 - latków
- grupie 5 - latków.
PAJACYKI - zajęcia sportowe w grupie 0a
Gry i zabawy to ulubiona forma
działalności dzieci. Mogły one na tych zajęciach wyzwolić własną energię,
ćwiczyć koncentrację i uczyć się wspólnej odpowiedzialności.
Podczas zajęć: dzieci zapoznały się dzieci z
zasadami bezpieczeństwa podczas zabaw i gier
z wykorzystaniem w zabawach przy muzyce chusty „Klanzy”
Rozwijały umiejętności współdziałania w zespole podczas
zabaw ruchowych z wykorzystaniem piłek i
tunelu sportowego w „Wyścigach rzędów”.
Kształciły
zwinność i wytrwałości w zabawach skocznych i ruchu z rekwizytami – balony, woreczki, małe
piłeczki.
Rozwijały logiczne myślenia, spostrzegawczość i koncentrację uwagi podczas zabaw w „ Mini pus” i „ Krzywe zwierciadło”. Usprawniały
motorykę małą przy wykonywaniu rzeczy metodą
orgiami i odrysowywanie kół różnej
wielkości i naklejanie własnych kompozycji. Wzmacniały zdrowie poprzez zachowanie prawidłowej postawy
ciała w różnych pozycjach. Zabawy w
leżeniu na plecach, na brzuchu i
siadaniu. Kształciły dłuższe skupienia uwagi i doprowadzenie pracy do
końca / wytrwałość / podczas układania
drewnianych puzzli i zabawę „ Jedzie pociąg „ Wdrażały się do uważnego słuchania i dokładnego wykonywania
poleceń podczas zabawy „ Idź prosto, w lewo….” oraz „ Dorysuj „ Pobudzały wyobraźnię podczas wykorzystania nietypowych akcesorii
do zabaw ruchowych / szmatki, gazety,
pluszami /.
PAJACYKI - zajęcia sportowe w grupie 0b
W czasie gier i zabaw
dzieci kształciły i nabywały następujące umiejętności: uczyły się zgodnego
współdziałania w grupie, rozwijały pomysłowość. Nabierały wiary we własne siły, podnosiły ogólną sprawność fizyczną i wytrzymałość. kształciły koordynacje słuchowo – ruchową, poczucie rytmu w czasie zabaw
ruchowych ze śpiewem. Rozwijały logiczne myślenie poprzez rozwiązywanie rebusów
i zagadek. Usprawniały motorykę
małą oraz pomysłowość wykonują prace
plastyczne techniką orgiami. Kształciły zwinność, skoczność, koncentracje w czasie
zabaw i gier zespołowych. Uczyły się
„zdrowej rywalizacji”. Nabierały umiejętności radzenia sobie z przegraną oraz
okazywania radości ze zwycięstwa. W
czasie turnieju „Zgaduj – zgadula” uczyły się umiejętnego korzystania z
posiadanej wiedzy.
PAJACYKI - zajęcia sportowe w grupie 3 i 4 latków
Zabawy
i ćwiczenia gimnastyczne miały na celu kształtowanie i poprawianie postawy, co
jest szczególnie ważne we wczesnym etapie edukacji przedszkolnej. Cele zostały
osiągnięte.
Wszystkie
formy ruchu przewidziane programem organizowanych zabaw i ćwiczeń ruchowych
zostały zrealizowane.
W związku z tym, że dzieciom 4-letnim obca
jest dokładność ruchów, to stosowano dla nich formę zabawy oraz proste zadania
ruchowe poprzednio zademonstrowane. Były to: zabawy naśladowcze, wykonywanie
ruchów odtwarzanych z pamięci i wyobraźni, ćwiczenia w formie
zabawowo-naśladowczej, wykonywanie zadań ruchowych zamkniętych, tj. o bardzo
ograniczonej swobodzie i dowolności.
Ćwiczenia
kształtujące- wyrabiały nawyk poprawnego trzymania głowy, utrzymywania
kręgosłupa w należytym położeniu i to w różnych pozycjach: staniu, leżeniu,
siadach. Były celowo dobierane wzmacniając
u dzieci mięśnie, stawy, wiązadła, a także wyrabiając koordynację
nerwowo-ruchową. W grupie tych ćwiczeń były: pozycje wyjściowe, ćwiczenia
ramion, szyi, nóg oraz tułowia.
Dużą
popularnością cieszyły się ćwiczenia gimnastyczne ze współćwiczącym. Polegały
na jednoczesnym wykonywaniu zadań ruchowych przez dwóch i więcej ćwiczących.
Dzięki temu dzieci utrzymywały ze sobą kontakt poprzez chwyt, wsparcie rąk lub
zaczep nóg. W tej formie ćwiczeń dzieci występowały w podwójnej roli-
ćwiczącego i instruktora.
Dzieci rozwijały swoją siłę, refleks
oraz umiały współdziałać w zespole. Chętnie podejmowały zadania i wywiązywały
się z nich znakomicie.
PAJACYKI - zajęcia sportowe w grupie 5 latków
W zajęciach uczestniczyło 23 pięciolatków. Dzieci integrowały się z grupą w
zabawach ruchowych. Rozwijały swoja sprawność fizyczną, zręczność i siłę.
Doskonaliły szybkość, koordynacje ruchową i skoczność. Sprawnie łapały i
rzucały piłkę. Opanowały zasadę zdrowej rywalizacji. Rozwijały swą siłę,
refleks oraz nauczyły się współpracować w zespole.
|