Czerwiec 2011r.
Podczas zabawy z programami
komputerowymi dzieci uczyły się rozpoznawania kolorów, ćwiczyły logiczne
myślenie oraz uczyły się samodzielnie uruchamiać grę edukacyjną.
Maj 2011r.
Dzieci grając w gry i konkursy
internetowe układały puzzle, układanki i uczyły się liczyć. Kolorowały również
kolorowanki.
Kwiecień 2011r.
Dzieci grając w gry
zręcznościowe ćwiczyły refleks i spostrzegawczość. Malując na ekranie –
wypełniały kolorem figury geometryczne. Rozwiązując łamigłówki ćwiczyły
logiczne myślenie.
Marzec 2011r
Dzieci z grup: 3,4-latków i 5-latków rysowały w programie
graficznym dom z figur geometrycznych, składały obrazki z puzzli. Poznały
sposób usuwania zbędnych elementów w programie graficznym Paint. Bawiły się i
uczyły korzystając z dziecięcych stron internetowych.
Luty 2011r.
Dzieci z grup: 3,4-latków i 5-latków rysowały dom z figur
geometrycznych wykorzystując zdobyte umiejętności, malowały na ekranie.
Zapoznały się z zasadami i sposobem sterowania gry edukacyjnej. Uruchamiały grę
edukacyjną.
Styczeń 2011r.
Dzieci z grup: 3,4-latków i 5-latków wykorzystywały program Paint do ćwiczeń sprawnościowych.
Ćwiczyły refleks i spostrzegawczość w grach zręcznościowych. Zapoznały się z
zasadami gry edukacyjnej oraz ze sposobem sterowania. W programie graficznym
wykonały rysunek babci i dziadka.
Grudzień 2010r.
Dzieci komponowały rysunki złożone z figur geometrycznych,
rysując dowolne kształty, uczyły się wybierać grubość pędzla. Wypełniały kontury gotowych rysunków
kolorami.
Listopad 2010r.
Pracując w programie Paint dzieci poznały sposób usuwania
zbędnych elementów rysunku oraz sposób rysowania gotowych kształtów.
Komponowały rysunek złożony z figur geometrycznych. Rysując swój portret
poznały narzędzia do rysowania linii krzywych.
Październik 2010r.
Dzieci rysowały w programie Paint, projektowały jesienną
tkaninę. Rysowały proste rysunki wykorzystując poznane narzędzia
programu Paint. Wypełniały również
kolorowanki.
Wrzesień 2010r.
Dzieci ze wszystkich grup zostały zapoznane z regulaminem
pracowni komputerowej. Nauczyły się posługiwać myszką. Uruchamiały komputer i
poznały narzędzia służące do rysowania i malowania. Uruchamiały program Paint,
pobierały kolory i wypełniały nimi
gotowe rysunki.
Czerwiec 2010r.
Dzieci grając w gry zręcznościowe ćwiczyły refleks i spostrzegawczość.
Malując na ekranie – wypełniały kolorem figury geometryczne.
Maj 2010r.
Dzieci grając w gry i konkursy internetowe układały puzzle,
układanki i uczyły się liczyć. Kolorowały również kolorowanki.
Kwiecień 2010r.
Podczas zabawy z programami komputerowymi dzieci uczyły się
rozpoznawania kolorów, ćwiczyły logiczne myślenie oraz uczyły się samodzielnie
uruchamiać grę edukacyjną.
Marzec 2010r.
W
programie PAINT dzieci uczyły się sposobów usuwania zbędnych elementów.
Składały też obrazki z części, typu puzzle. Rysowały w programie PAINT
wykorzystując zdobyte umiejętności. Uruchamiały
też grę edukacyjną.
Luty 2010r.
Dzieci
rysowały w programie PAINT wykorzystując figury geometryczne. Zapoznały się z
zasadami i sposobem sterowania gry edukacyjnej.
Styczeń 2010r.
Korzystając
z komputera dzieci kolorowały rysunki. Wykorzystując program PAINT ćwiczyły
sprawność. Grały w gry zręcznościowe rozwijając refleks i spostrzegawczość.
Poznały zasady gry edukacyjnej.
Grudzień 2009r.
W programie
PAINT dzieci uczyły się rysować wykorzystując linie krzywe. Ustawiały też
grubość pędzla.
Listopad 2009r.
Wykorzystując program PAINT
dzieci doskonaliły operowanie
myszą, poznały sposoby rysowania gotowych kształtów. Wypełniały kolorem
kontury gotowych rysunków oraz tworzyły prace plastyczne według własnej inwencji.
Komputerowe kolorowanki rozwijały wyobraźnię i manualne umiejętności dzieci,
kształtowały wytrwałość i cierpliwość, mobilizowały do dłuższego wysiłku.
***************************************************************************************
Październik 2009r.
Dzieci zapoznały się z budową zestawu
komputerowego i z podstawowym
słownictwem. Stawiały pierwsze kroki z programem PAINT.
Nabyły umiejętność
włączania i wyłączania komputera. Doskonaliły
koordynację wzrokowo – ruchową przy
manipulowaniu myszą podczas tworzenia pliku
graficznego.