|
Mały anglista – zajęcia z języka angielskiego. Dzieci będą uczyły się języka
angielskiego przez zabawę. Zajęcia będą odbywać się dla 4 grup 10
osobowych po 1 godz. tygodniowo dla każdej. Czerwiec 2011r.
Dzieci z grupy 5-latków utrwalały dotychczas poznane słownictwo – nazwy zabawek, nazwy członków rodziny, nauczyły się też nowych słówek określających miejsca wakacyjnego wypoczynku. Powtarzały poznane piosenki i rymowanki. Bawiły się w zabawy językowe. Aktywnie oglądały film. Grupa 3 i 4-latków poznawała słownictwo związane z urodzinami. Dzieci uczyły się zapraszać na urodziny i składać życzenia. Powtarzały poznane zabawy językowe. Utrwalały słownictwo – nazwy zabawek, nauczyły się też nowych słówek określających miejsca wakacyjnego wypoczynku. Powtarzały poznane piosenki i rymowanki. Maj 2011r. Dzieci z grupy 5-latków poznawały nazwy niektórych zwierząt mieszkających w ZOO. Formułowały pytanie o samopoczucie i udzielały odpowiedzi. Uczyły się również opisywać pogodę. Utrwalały słownictwo związane ze szkołą. Nauczyły się piosenki dla mamy i poznały nazwy prezentów z okazji Dnia Maki. Grupa 3 i 4-latków bawiła się w zabawy ruchowo – językowe utrwalające nazwy zwierząt oraz nazwy kolorów. Dzieci oglądały aktywnie film DVD. Uczyły się również opisywać pogodę. Utrwalały słownictwo związane ze szkołą. Nauczyły się piosenki dla mamy i poznały nazwy prezentów z okazji Dnia Maki. Kwiecień 2011r. Dzieci z grupy 5-latków składały świąteczne życzenia i uczyły się piosenki o tematyce świątecznej. Poznawały nazwy zwierząt domowych, zwierzą mieszkających w ZOO oraz niektóre części ich ciała. Ćwiczyły również liczebniki w zakresie 6-10. Rozszerzały swoją znajomość słownictwa związanego ze szkołą. Grupa 3 - 4-latków poznawała i utrwalała nazwy kolorów i liczebniki do 6. Dzieci składały życzenia świąteczne. Poznawały także nazwy przyborów szkolnych i słownictwo związane ze szkołą. Marzec 2011r. Dzieci z grupy 5-latków poznawały nazwy części ciała, nauczyły się piosenki „Tańczymy Labadu”. Utrwalały poznany materiał z wykorzystaniem komputera. Dzieci poznały i utrwaliły nazwy pomieszczeń w domu. Poznały też liczebniki 1- 5. Śpiewały poznane piosenki. Dzieci z grupy 4-latków poznawały nazwy części ciała, reagowały gestem na polecenia. Nauczyły się też zabaw językowo – ruchowych i zabaw TPR. Poznały i utrwaliły nazwy pomieszczeń w domu, w różnorakich zabawach utrwalały słownictwo. Poznały liczebniki 1- 5. Śpiewały poznane piosenki. Luty 2011r. Dzieci z grupy 5-latków poznawały nazwy członków rodziny, nauczyły się piosenki „Hello mummy”, nauczyły się nazw części ciała. Utrwalały nazwy kolorów przez pytania, zabawę, wyliczankę. Utrwalały poznany materiał leksykalno- gramatyczny z wykorzystaniem komputera. Dzieci z grup 4-latków poznały nazwy członków rodziny, utrwalały słownictwo przez zabawę w głuchy telefon, rysowanie za słuchu. Nauczyły się piosenki „Hello mummy”. Dzieci poznały nazwy pomieszczeń w domu, reagowały na polecenia gestem i słowem – „zapraszam do mojego domu”. Styczeń 2011r. Dzieci poznawały nazwy zwierząt domowych i egzotycznych. Wykorzystywały nazwy zwierząt w zabawach: „Głuchy telefon”, „Zgadnij czym jestem”. Dzieci nauczyły się piosenki „Teddy Bear” i bawiły się w zabawy ruchowe przy piosence. Dzieci uczyły się nazw członków rodziny, formułowały zdania: „To jest moja mama”, „Kocham moją mamę”. Podczas oglądania filmu dzieci utrwalały poznane słownictwo. Grupa 5-latków poznała nazwy kolorów. Dzieci utrwalały liczebniki do 6 oraz nazwy zwierząt. Podczas zajęć chętnie śpiewają piosenki zawierające poznane słownictwo. Grudzień 2010r.
Grupa 4-latków poznawała nazwy zabawek oraz składała świąteczne życzenia. Dzieci uczyły się piosenki o Świętym Mikołaju, kolędy w języku angielskim oraz piosenki „moje świąteczne drzewko”. Listopad 2010r. Dzieci z grupy 5-latków aktywnie uczestniczyły w sesji słuchania historyjki i odgrywały scenki oparte na historyjce. Bawiły się w zabawy językowo – ruchowe, językowe rymowanki oraz wykonywały ćwiczenia słuchowe. Dzieci utrwalały słownictwo wykorzystując programy multimedialne. Bawiły się z piosenką, poznając części ciała. Poznawały nazwy zabawek. Grupa 4-latków nazywała i wskazywała zabawki. Dzieci wyrażały swój stan posiadania. Śpiewały również piosenkę – rymowankę. Śpiewając piosenkę utrwalały nazwy części ciała. Październik 2010r. Dzieci z grupy 4-latków powtarzały poznane wcześniej
słownictwo oraz nauczyły się liczyć do 6 i formułować pytania o ilość. Poznały
podstawowe kolory i nauczyły się piosenki o kolorach. Wrzesień 2010r. Dzieci z
grupy 4-latków uczyły się powitania i pożegnania w języku angielskim oraz Czerwiec 2010r.
Dzieci z grupy 5-latków utrwalały dotychczas poznane słownictwo, nauczyły się też nowych słówek określających środki transportu, miejsca wakacyjnego wypoczynku. Poznały słownictwo związane z rodziną aktywnie oglądając film. Grupa 3 i 4-latków poznawała słownictwo związane z
urodzinami. Dzieci uczyły się zapraszać na urodziny i składać życzenia oraz
śpiewać urodzinową piosenkę. Maj 2010r. Dzieci z grupy 5-latków poznawały nazwy niektórych zwierząt
mieszkających w ZOO. Formułowały pytanie o samopoczucie i udzielały odpowiedzi.
Uczyły się również opisywać pogodę. Rozpoznawały pory roku. Poznały nazwy
niektórych zawodów oraz owoców i warzyw. Grupa 3 i 4-latków bawiła się w zabawy ruchowo – językowe
utrwalające nazwy zwierząt. Dzieci oglądały aktywnie film DVD. Kwiecień 2010r. Dzieci z grupy 5-latków składały świąteczne życzenia i uczyły
się piosenki o tematyce świątecznej. Poznawały nazwy zwierzą domowych części
ciała. Poznawały również nazwy pór roku i miesięcy. Grupa 3 - 4-latków poznawała i utrwalała nazwy kolorów,
uczyła się także nazw niektórych zwierząt. Dzieci reagowały również na
polecenia wydawane w języku angielskim. Marzec 2010r. Korzystając
z programu komputerowego dzieci utrwalały nazwy części ciała. Poznały też nazwy
zwierząt domowych i egzotycznych. Zapoznały się również ze słownictwem
dotyczącym świąt Wielkanocnych. Luty 2010r. Dzieci
formułowały pytanie o kolor. Poznały też nazwy niektórych zwierząt. Utrwalały
nazwy części ciała i poznały określenia pomieszczeń w domu oraz przyborów
szkolnych. Styczeń 2010r. Używając
angielskiego słownictwa dzieci określały kolory i liczyły do 6. Poznały też
nazwy członków rodziny oraz nazwy części ciała. Grudzień 2009r. Grudzień
upłynął pod znakiem Mikołajek i świąt Bożego Narodzenia. Uczyły się kolęd oraz
składały życzenia świąteczne. Listopad 2009r. Używając
angielskiego słownictwa dzieci zapraszały się do zabawy i nazywały swoje
zabawki. Wyrażały też swój stan posiadania i liczyły do 6. Październik 2009r.
3,4 latki - 2
grupy Dzieci
zapoznały się ze zwrotami grzecznościowymi na powitanie i pożegnanie. Ćwiczyły przedstawianie
się. 5-latki II
grupa Dzieci
zapoznały się ze zwrotami grzecznościowymi. Poznały kolory: czerwony, żółty, 5-latki grupa I Dzieci
zapoznały się ze zwrotami grzecznościowymi na powitanie i pożegnanie. Ćwiczyły przedstawianie
się. Wskazywały na przedmioty, nazywały je, prezentowały zabawki. Zakupiono tablicę interaktywną, laptop z oprogramowaniem, rzutnik
multimedialny, radiomagnetofon oraz programy do nauki języka angielskiego. |