Akcja „Ćwiczyć każdy może”

Scenariusz 1
Temat: Każdy dobrze wie, chcesz byc zdrowy ruszaj się.


Scenariusz 2
Temat: „ Wiosna tuż, tuż”- wykorzystanie kinezjologii edukacyjnej.

BAL PRZEDSZKOLAKA
 

OBSZAR  1

Scenariusz spartakiady międzygrupowej

Temat:  Każdy dobrze wie, chcesz być zdrowy ruszaj się.

Cel główny:

Rozwijanie zwinności,  szybkości i umiejętności współzawodnictwa poprzez ćwiczenia i zabawy z wykorzystaniem nietypowych przyborów gimnastycznych.

Cele operacyjne:

Dziecko:

-zna i przestrzega zasady bezpieczeństwa obowiązujące podczas zabaw i ćwiczeń ruchowych,

- poprawnie wykonuje ćwiczenia wykorzystaniem nietypowych przyborów gimnastycznych,

- szybko reaguje na sygnały wzrokowe, słuchowe i dźwiękowe

- porusza się w obrębie wyznaczonego terenu,

 

Formy:

- zespołowa

- zbiorowa

-indywidualna

Metody:

-zabawowa

-zadaniowa

Środki dydaktyczne:

Gazety, tunele, chusty animacyjne, piłki, kijki do hokeja, szczudła sznurkowe, klocki piankowe.

 

Przebieg:

I. Część wstępna.

1. Powitanie przy piosence „Fikający zuch”- improwizacja ruchowa do tekstu piosenki.

 

 

II. Część główna.

1.     Konkurencje sportowe w postaci toru przeszkód:

Turlanie piłki po wyznaczonym torze z wykorzystaniem kijka hokejowego, powrót do mety.

 Wyścigi na sznurkowych szczudłach do wyznaczonego punktu, wykonanie trzech podskoków i powrót na linie mety.

         Zabawy z piankowymi klockami- turlanie się na brzuchu.

        Wyścigi na czworakach w tunelu, przejście po ścieżce zdrowotnej, powrót biegiem na koniec szeregu.

2.     Zabawy z chustą animacyjną pod hasłem „W marcu jak w garncu”

„Marcowe wiatry”.

„Opady gradu”.

„Pierwsza wiosenna burza”.

3.     Zabawy z wykorzystaniem gazet.

Improwizacja ruchowo- rytmiczna do wiersza „Pada deszczyk”

        Rzuty do obręczy papierowymi kulami.

Dmuchanie gazety

 

III. Część końcowa.

1.     Zabawy rozluźniające przy muzyce z  użyciem bibułowych wstążek.

 1






TEMAT: „ Wiosna tuż, tuż”- wykorzystanie kinezjologii edukacyjnej.

 

CEL GŁÓWNY:  Kształtowanie koordynacji wzrokowo- ruchowej poprzez zastosowanie technik twórczego myślenia.

 

CELE OPERACYJNE:

DZIECKO: - zna nazwy pór roku oraz ich charakterystyczne cechy

                   - opisuję kolory i wygląd kwiatów

                   - liczy w zakresie 5

                   - wie jakie kwiaty kwitną wiosną

                   - potrafi poruszać się przy muzyce

                   - odzwierciedla ruchy, gesty   pokazywane na tablicy multimedialnej

                   - uczy się pozytywnego nastawienia i panowania nad emocjami

METODY: słowna, pokazu, zadaniowa

 

FORMY  PRACY:  grupowa, indywidualna , zespołowa

 

PRZEBIEG

 

1.     Rozmowa na temat pór roku oraz ich charakterystycznych cech.

2.           Zbieranie wiosennych kwiatów przy piosence „ Powitanie wiosny”- kwiatki rozłożone na dywanie, dzieci poruszają się w różnych kierunkach w rytm muzyki , kiedy muzyka milknie każde dziecko próbuje znaleźć jednego kwiatka. Zabawę powtarzamy kilka razy aż do zakończenia piosenki.

3.     Kinezjologia edukacyjna- dzieci naśladują ruchy i gesty prezentowane na tablicy multimedialnej ( ruchy naprzemienne, pozycja Dennisona, punkty na myślenie, sowa, słoń, wypady , rysowanie leniwych ósemek).

4.     Zabawa dydaktyczna „ Wiosna budzi owady”- dzieci wybierają opaski z wizerunkiem owadów i zwierząt ( biedronka, pszczoła, motyl, jeż, żaba). Na polecenie n- la ustawiają się na wskazanym kolorze na chuście animacyjnej  .

5.     Ćwiczenia ortofoniczne- naśladowanie odgłosów owadów i zwierząt wymienianych przez nauczyciela.

6.     Przeliczanie sylwet owadów i zwierząt.

7.     Zabawa ruchowa przy piosence „ Hej zielona żabko”- dzieci skaczą jak żabki w pozycji kucanego , biegają i machają rękami w górę i w dół- jak pszczółki, pełzają po dywanie uruchamiając kończyny górne i dolne- pływają jak rybki.

2
 ******************************************************

BAL PRZEDSZKOLAKA


Nasze przedszkole preferuje aktywne formy udziału dzieci i rodziców w życiu przedszkola. Jest to doskonały sposób pogłębiania relacji między rodzicami, dziećmi nauczycielami. Pod koniec września, gdy nowo przyjęte przedszkolaki zaadoptują się w nowym środowisku organizujemy „Bal przedszkolaka”, podczas którego zachęcamy do wspólnej zabawy 03.10.2013r. odbył się już III bal przedszkolaka. W imprezie wzięły udział dzieci uczęszczające do naszego przedszkola oraz zaproszeni koledzy i koleżanki z Katolickiego Przedszkola w Szewnie.                                                                                                                                                         W tym roku szkolnym po raz pierwszy każda grupa przedszkolna zaprezentowała swoje umiejętności wokalne, taneczne lub recytatorskie. Wspólny śpiew piosenki „Marsz Przedszkolaka”bardzo zintegrował uczestników balu. Zabawę przy muzyce dziecięcej i dyskotekowej przeplatano rozgrywanymi konkursami podczas, których śmiechu było co nie miara. Rodzice wraz ze swymi pociechami dzielnie rywalizowali z przeciwnikami z innych grup. Choć nie wszystkim udało się wygrać, każdy miał uśmiechniętą buzię. Najważniejsze - to dobra zabawa. 








Fragment






Fragment


  Prowadzenie:  zespół redakcyjny